BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

tisdag 23 mars 2010

utseendefixering = trams!

faan va ja blir irriterad på detta samhälle!
man skall se ut på ett visst sätt för att kunna "passa in" man ska betee sig på ett speciellt sätt för att bli "accepterad" varför kan inte alla bara vara sig själva se ut som dom ser ut UTAN att få kommentarer.
Ex. en händelse som inträffade idag.. Jag går från pendeln i jakan igenom hela centrum ( de är inte så jääättelång bit men ändå en liten bit. under denna sk. promenad (säger vi) går det 3 unga tjejer framför mig va kan dom ha varit? typ 16-17, ALLA tittar bakåt i omgångar knuffar till varandra och pekar och viskar. jag lyssnar på musik på min mp3 och försöker att ignorera.
nu kan man ju tänka olika saker..
VARTFAN tog moralen vägen och VARFÖR sa jag inget?
ja de första kan jag inte riktigt svara på men vett hade de ju inte. och varför jag inte sa nått var för att jag inte sjunker lika lågt som de tre patetiska tjejerna gjorde.
MEN för att komma till poängen:
bara för att man ser annorlunda ut på något sätt så har ingen rätt till att betee sig hur man vill, vart tog respekten vägen?
jag har skrivit om detta tidigare: sluta glo, och jag säger de igen sluta glo!
jag är självklart inte den enda som blir utsatt för liknande händelser inte för att jag brukar bry mig (förutom när de glor), jag lider bara med dem som blir utsatta.
skärpning!

10 kommentarer:

Angel sa...

Jag håller med dig fullt ut! Folk som beter sig så är okunniga och har ingen respekt alls. Kramar på dig!

Becka sa...

Hej snygging :D

Angie sa...

halloj :D

Erla sa...

idioter finns de gott om!
Patetiska små yngel som inte vet bättre. Du är vacker.

Angie sa...

tack så mycket!

Camilla sa...

Jag hatar när människor glor på andra och sedan viskar till sin vän,det sänker självförtroendet genast helt otroligt mycket! Tycker det är vackert att vara lite annorlunda,unik. Att stå ut ur mängden visar ju bara att man är stark och vågar vara sig själv! Synd om de som glodde på dig...de är troligen inte så självsäkra,men det vet man ju inte.

Anonym sa...

Du är så sjukt vacker. /anonym beundrare

Angie sa...

Tack så mycket :)

Anonym sa...

Hej! Vill absolut inte vara oförskämd på något sätt. Men får man fråga om du sett ut såhär sen födseln eller om det är en olycka. För övrigt starkt av dig att inte bry dig. Stå på dig.

Angie sa...

Nej det var en brandolycka, tror faktiskt inte att man kan födas såhär :)